top of page

האם הארגון שלך מוכן לאירוע סייבר?

Updated: Aug 21, 2023

התקפות סייבר הופכות נפוצות יותר ויותר בנוף הדיגיטלי של היום, וארגונים חייבים להיות מוכנים להגיב במהירות וביעילות כשהן מתרחשות. תגובה לאירוע (Incident Response) היא תהליך של ניהול מסודר של משימות במטרה להפחית את ההשפעה של מתקפת הסייבר. במאמר זה נבדוק האם הארגון שלך מוכן לאירוע סייבר ונדון בצעדים הנכונים לנקוט ברגע שארגון מזהה מתקפת סייבר.

תקיפת סייבר יכולה להוביל לדלף מידע רגיש, מידע עסקי, הצפנת מידע, שימוש לא מורשה ברשת ומערכות הארגון, שיבוש מידע, פגיעה במוניטין, פגיעה בשירות לקוחות, גניבת כספים, ועוד.

כחלק מתהליך תגובה לאירוע צריך לזכור שיש לעבוד במספר מעגלים מקביליים, במטרה להחזיר את הארגון לעבודה במהירות האפשרית, תוך כדי ביצוע חקירה של התקיפה והרמת חומות ההגנה למניעת תקיפה חוזרת.


Incident Response cyberteam360

שלב 1: זיהוי


השלב הראשון בתגובה לאירוע הוא לזהות שהתרחשה תקיפה. ניתן לעשות זאת על ידי ניטור תעבורת רשת, ניתוח יומני מערכת ושימוש במערכות זיהוי פריצות. לאחר זיהוי ההתקפה, חיוני לפעול במהירות כדי למזער את הנזק.

ההמלצה שלנו: לא כל אירוע הוא התקפת סייבר. אירוע יכול להיות גם בעיית תקשורת בעקבות שינוי שבוצע ברשת. איספו את הלוגים מכלל מערכות ההתראה. בידקו אותם ואבחנו אם מדובר באירוע אמת. אם יש ספק – קיראו לצוות תגובה מקצועי לסייע לכם בניתוח המצב.


שלב 2: בלימה


השלב הבא הוא להכיל את המתקפה כדי למנוע את התפשטותה. זה יכול לכלול בידוד מערכות מושפעות, ניתוק מהאינטרנט והשבתת חשבונות משתמש שנפגעו. המטרה היא להגביל את היקף התקיפה ולמנוע ממנה גרימת נזק נוסף.

ההמלצה שלנו: אל תכבו מחשבים, נתקו את המחשבים מהרשת, קראו לצוות תגובה מקצועי.


שלב 3: חקירה


לאחר שהמתקפה הוכלה, השלב הבא הוא לחקור את האירוע כדי לקבוע את היקף המתקפה ואת ההשפעה הפוטנציאלית על הארגון. זה עשוי לכלול ניתוח יומנים, סקירת תעבורת רשת וראיון עובדים כדי לזהות את סיבת המתקפה.

ההמלצה שלנו: חקירה פורנזית זה מקצוע. חוקר טוב יודע לבנות לוח זמנים של התקיפה (Time line), יודע לאבחן את מקור הכניסה (Attack vector), ואת סוג התוקף (Threat Actor). תנו לצוות מקצועי לבצע את החקירה. חקירה מקצועית תפחית משמעותית את הסיכון להמשך קיום האירוע ולתקיפה נוספת.


שלב 4: הכלה


לאחר החקירה, הארגון יכול להתחיל למתן את השפעת המתקפה. הדבר עשוי לכלול שחזור נתונים מגיבויים, תיקון פגיעויות ושיפור בקרות האבטחה כדי למנוע התקפות דומות להתרחש בעתיד.


שלב 5: תקשורת


תקשורת היא מרכיב קריטי בתגובה לאירועים. חיוני לעדכן את בעלי העניין לאורך התהליך, לרבות רגולטור, עובדים, לקוחות ושותפים. זה יכול לעזור לבנות אמון ולמזער את הנזק שנגרם מהתקיפה.


שלב 6: התאוששות


השלב האחרון בתגובה לאירוע הוא התאוששות. זה כרוך בהחזרת מערכות ופעולות לתפקוד נורמלי והבטחת הארגון מאובטח ועמיד בפני התקפות עתידיות.

ההמלצה שלנו: החזרה לעבודה מלאה צריכה להיות מאובטחת לאחר זיהוי התקיפה והגבהת חומות. אחרת אתם עלולים לחזור לנקודת ההתחלה של תקיפה נוספת וחזקה יותר.


Incident Response cyberteam360
Incident Response cyberteam360








לסיכום, התקפות סייבר מהוות איום רציני על ארגונים בכל הגדלים. תגובה אפקטיבית לאירועים היא קריטית למזעור הנזק שנגרם כתוצאה מהתקפה ולהחזרת הפעילות הרגילה במהירות האפשרית. על ידי ביצוע השלבים הנכונים לתגובה לאירועים, ארגונים יכולים להיות מוכנים יותר להגיב למתקפות סייבר ולהגן על עצמם מפני איומים פוטנציאליים. CyberTeam360 היא חברת שירותי סייבר מהמובילות במשק המדורגת בשורה הראשונה של חברות ייעוץ הסייבר בארץ, המספקת שירותי תגובה לניהול וטיפול באירועי סייבר. הצוותים שלנו מטפלים בעשרות אירועים בכל שנה, והם בעלי ידע ונסיון מעשי קריטי המסייע בתגובה אפקטיבית וצמצום הנזק במקרה של תקיפת סייבר. המומחים שלנו יכולים לעזור לארגון שלך להישאר מוגן מפני איומי סייבר פוטנציאליים.


לפרטים נוספים אודות שירות המוכנות לאירוע סייבר של CyberTeam360




117 views0 comments

Comments


bottom of page